Medlemsfordeler
Som medlem i Stavanger Sentrum AS blir du med på laget som sammen jobber 24/7 for byen vår! I tillegg vanker det noen medlemsfordeler.
Her er en oversikt over fordelene man får som medlem.
Du kan også lese om våre medlemsfordeler i denne BROSJYREN (utgitt i 2023).
Direkte medlemsfordeler
Gavekort
Har du butikk/utsalgssted blir du med i gavekortløsningen vår. I 2020 doblet vi omsetningen på salg av gavekort fra ca 9 millioner i 2019 til 18,5 millioner. Denne rekorden ble bare ett år gammel for i 2021 solgte vi gavekort for rett under 21,3 millioner som går direkte tilbake våre medlemmer. Resultatet gjentok seg i 2022, mens vi så langt i 2023 igjen ser en markant økning. Gavekortene selges på fire automater i byen, samt over disk hos oss i Østervåg 6 og fakturasalg til bedriftsmarkedet.
Kundetilfredshetsprogrammet Excite
I februar 2023 lanserte vi kundetilfredshetsprogrammet Excite. Programmet er utviklet av RetailX og handler om å styrke kundeopplevelsen gjennom en feedback-basert løsning hvor tilbakemeldinger fra kundene hentes gjennom QR-koder, kundeklubb, fysiske tablets og sosiale medier. Målet er å begeistre både ansatte og kunder. Som medlem i STAS får alle ansatte i butikken tilgang til systemet og dermed også god kunnskap om selve kundeopplevelsen. Man kan holde seg orientert på hvordan kunden har det i nettopp din butikk, hva man er god på og hva som kanskje kan bli enda litt bedre.
Kundeklubb - appen som gir deg Byen rett i lomma
Byen-appen er under utvikling og lanseres i mai 2023. Et fantastisk verktøy for alle sentrumsbesøkende med oversikt over butikker, serveringssteder og kultur, nyheter om alt som rører seg i sentrumskjernen, og selvsagt gode tilbud og fordeler til medlemmene!
Markedsføring
Her på nettsiden vår har vi oversikt over alle våre medlemmer slik at det er enkelt for publikum å finne frem blant butikker og spisesteder, samt en eventkalender som viser aktiviteter man kan benytte seg av. Her legger vi også ut praktisk informasjon og nyhetssaker som berører byen. Alle medlemmene har sin egen profilside hvor vi legger ut tekst og bilder som medlemmene selv ønsker å ha her. Vi benytter også sosiale medier til å markedsføre byen, våre medlemmer og aktiviteter. Siddisdager, jul og andre store arrangementer markedsfører vi bredt i Stavanger Aftenblad/Schibsted, TV Vest, Odeon Kino og på digitale flater rundt i byen. Gjennom 2021 har vi også hatt ekstraordinære koronamidler som vi har brukt til store kampanjer i hele Sør-Norge for å trekke folk til byen både i sommerhalvåret og til jul, samt en satsning på weekend-markedet.
Gratis hjemkjøring
Alle våre medlemsbutikker kan ta del i ordningen med gratis hjemkjøring. Dette er gratis både for kundene og for butikkene, og vi utfører leveringer 6 dager i uken i Stavanger, Sola og Randaberg.
Informasjon
Vi sender også jevnlig ut nyhetsbrev til medlemmene med relevant informasjon. Disse omfatter telledata, gavekortutvikling mm., i tillegg til løpende info som er relevant for medlemmene våre. Telledata kan også forespørres direkte utenom utsendingene.
Nettverk
Det arrangeres jevnlig medlemsmøter (ca 5 ganger i året) der enkelte gjøres om til medlemsfester.
Medlemsrabatter
Rimelige årskort på parkering i P-St. Olav (denne er i perioder utsolgt – men vi tar normalt unna ventelisten rel. raskt), tepper, mm.
Sparringspartner
Administrasjonen i Stavanger Sentrum er lett tilgjengelige både i Østervåg 6, per e-post og telefon – og fungerer veldig gjerne som sparringspartnere både mht. utfordringer og muligheter. Vi setter også opp egne kurs (salg/service/foto mm.) hvis behovet blir etterspurt eller vi selv tar initiativ.
Indirekte medlemsfordeler
Byutvikling/CID-samarbeidet
I 2020 formaliserte vi samarbeidet med Stavanger kommune gjennom CID-samarbeidet, og pleier dette i viktige saker både mht. planarbeid og mer knyttet til daglig drift og forvaltning av byrommene. Vi er også direkte involvert i en rekke pågående plan- og konseptarbeider, i øvrige satsningsområder (eks. Stavanger 2025 Byjubileet og Smartby) og andre samarbeidsprosjekter. Som medlem kommer man tettere på disse prosessene og har mulighet til å påvirke både hvordan sentrum framstår i dag, i morgen og hvordan sentrum skal utvikle seg på sikt. I dette arbeidet gjennomfører vi også distrikts-prosjekter der det planlegges og gjennomføres tiltak i gater der gårdeiere og virksomheter ønsker å samarbeide om dette. Vinterlysene vi har i Nygata og Søregata er et eksempel på et slikt samarbeid.
Det tette samarbeidet vi har etablert med kommunen de siste årene har resultert i at vi har blitt et verdifullt gjennomføringsledd, og har bl.a. blitt bevilget ekstraordinære koronamidler gjennom 2020 og 2021 som vi har omsatt i større mediekampanjer og aktiviteter både i sommer og i førjulen. Også i dette arbeidet er man som medlem involvert og kan komme med forslag til løsninger.
Hygge!
Vi jobber for at bybesøkende skal oppleve Stavanger som en fin by å være i. Derfor pynter vi den til vår, sommer, høst og vinter – om sommeren er det blomster og sommerdekor i gatene, om høsten tenner vi vinterlysene og til jul pynter vi med juletrær, julepynt og julelys. Vi har også 60 fluktstoler som i sommersesong settes ut rundt i byen hvor man kan sette seg ned å betrakte folkelivet. Hver lørdag i sommerhalvåret arrangerer vi marked på Torget. Bylørdag, Idrettsdag og havnecruise er eksempler på aktiviteter som arrangeres i et normalår uten pandemi og restriksjoner. Til jul setter vi opp isbane ved Oljemuseet og lager julemarked. Levende julekrybbe, nissepostkasse, kor og korps er også koselige innslag som hører førjulstiden til. Isbanen er hyppig brukt og står ut vinterferien. I tillegg jobber vi tett sammen med byens festivaler og store arrangement for å skape uforglemmelige opplevelser i byen.
Direkte medlemsfordeler
Gavekort
Har du butikk/utsalgssted blir du med i gavekortløsningen vår. I 2020 doblet vi omsetningen på salg av gavekort fra ca 9 millioner i 2019 til 18,5 millioner. Denne rekorden ble bare ett år gammel for i 2021 solgte vi gavekort for rett under 21,3 millioner som går direkte tilbake våre medlemmer. Resultatet gjentok seg i 2022, mens vi så langt i 2023 igjen ser en markant økning. Gavekortene selges på fire automater i byen, samt over disk hos oss i Østervåg 6 og fakturasalg til bedriftsmarkedet.
Kundetilfredshetsprogrammet Excite
I februar 2023 lanserte vi kundetilfredshetsprogrammet Excite. Programmet er utviklet av RetailX og handler om å styrke kundeopplevelsen gjennom en feedback-basert løsning hvor tilbakemeldinger fra kundene hentes gjennom QR-koder, kundeklubb, fysiske tablets og sosiale medier. Målet er å begeistre både ansatte og kunder. Som medlem i STAS får alle ansatte i butikken tilgang til systemet og dermed også god kunnskap om selve kundeopplevelsen. Man kan holde seg orientert på hvordan kunden har det i nettopp din butikk, hva man er god på og hva som kanskje kan bli enda litt bedre.
Kundeklubb - appen som gir deg Byen rett i lomma
Byen-appen er under utvikling og lanseres i mai 2023. Et fantastisk verktøy for alle sentrumsbesøkende med oversikt over butikker, serveringssteder og kultur, nyheter om alt som rører seg i sentrumskjernen, og selvsagt gode tilbud og fordeler til medlemmene!
Markedsføring
Her på nettsiden vår har vi oversikt over alle våre medlemmer slik at det er enkelt for publikum å finne frem blant butikker og spisesteder, samt en eventkalender som viser aktiviteter man kan benytte seg av. Her legger vi også ut praktisk informasjon og nyhetssaker som berører byen. Alle medlemmene har sin egen profilside hvor vi legger ut tekst og bilder som medlemmene selv ønsker å ha her. Vi benytter også sosiale medier til å markedsføre byen, våre medlemmer og aktiviteter. Siddisdager, jul og andre store arrangementer markedsfører vi bredt i Stavanger Aftenblad/Schibsted, TV Vest, Odeon Kino og på digitale flater rundt i byen. Gjennom 2021 har vi også hatt ekstraordinære koronamidler som vi har brukt til store kampanjer i hele Sør-Norge for å trekke folk til byen både i sommerhalvåret og til jul, samt en satsning på weekend-markedet.
Gratis hjemkjøring
Alle våre medlemsbutikker kan ta del i ordningen med gratis hjemkjøring. Dette er gratis både for kundene og for butikkene, og vi utfører leveringer 6 dager i uken i Stavanger, Sola og Randaberg.
Informasjon
Vi sender også jevnlig ut nyhetsbrev til medlemmene med relevant informasjon. Disse omfatter telledata, gavekortutvikling mm., i tillegg til løpende info som er relevant for medlemmene våre. Telledata kan også forespørres direkte utenom utsendingene.
Nettverk
Det arrangeres jevnlig medlemsmøter (ca 5 ganger i året) der enkelte gjøres om til medlemsfester.
Medlemsrabatter
Rimelige årskort på parkering i P-St. Olav (denne er i perioder utsolgt – men vi tar normalt unna ventelisten rel. raskt), tepper, mm.
Sparringspartner
Administrasjonen i Stavanger Sentrum er lett tilgjengelige både i Østervåg 6, per e-post og telefon – og fungerer veldig gjerne som sparringspartnere både mht. utfordringer og muligheter. Vi setter også opp egne kurs (salg/service/foto mm.) hvis behovet blir etterspurt eller vi selv tar initiativ.
Indirekte medlemsfordeler
Byutvikling/CID-samarbeidet
I 2020 formaliserte vi samarbeidet med Stavanger kommune gjennom CID-samarbeidet, og pleier dette i viktige saker både mht. planarbeid og mer knyttet til daglig drift og forvaltning av byrommene. Vi er også direkte involvert i en rekke pågående plan- og konseptarbeider, i øvrige satsningsområder (eks. Stavanger 2025 Byjubileet og Smartby) og andre samarbeidsprosjekter. Som medlem kommer man tettere på disse prosessene og har mulighet til å påvirke både hvordan sentrum framstår i dag, i morgen og hvordan sentrum skal utvikle seg på sikt. I dette arbeidet gjennomfører vi også distrikts-prosjekter der det planlegges og gjennomføres tiltak i gater der gårdeiere og virksomheter ønsker å samarbeide om dette. Vinterlysene vi har i Nygata og Søregata er et eksempel på et slikt samarbeid.
Det tette samarbeidet vi har etablert med kommunen de siste årene har resultert i at vi har blitt et verdifullt gjennomføringsledd, og har bl.a. blitt bevilget ekstraordinære koronamidler gjennom 2020 og 2021 som vi har omsatt i større mediekampanjer og aktiviteter både i sommer og i førjulen. Også i dette arbeidet er man som medlem involvert og kan komme med forslag til løsninger.
Hygge!
Vi jobber for at bybesøkende skal oppleve Stavanger som en fin by å være i. Derfor pynter vi den til vår, sommer, høst og vinter – om sommeren er det blomster og sommerdekor i gatene, om høsten tenner vi vinterlysene og til jul pynter vi med juletrær, julepynt og julelys. Vi har også 60 fluktstoler som i sommersesong settes ut rundt i byen hvor man kan sette seg ned å betrakte folkelivet. Hver lørdag i sommerhalvåret arrangerer vi marked på Torget. Bylørdag, Idrettsdag og havnecruise er eksempler på aktiviteter som arrangeres i et normalår uten pandemi og restriksjoner. Til jul setter vi opp isbane ved Oljemuseet og lager julemarked. Levende julekrybbe, nissepostkasse, kor og korps er også koselige innslag som hører førjulstiden til. Isbanen er hyppig brukt og står ut vinterferien. I tillegg jobber vi tett sammen med byens festivaler og store arrangement for å skape uforglemmelige opplevelser i byen.